A család érték

Happy family

Hol, mennyiből és hogy nyaralunk?

Családi nyaralási körkép a COVID első hulláma után, és most a második előtt

2020. július 17. - Happy Family

Hol, hogyan nyaraljunk kisgyerekkel,  kamasszal vagy gyerek nélkül a pandémia első hulláma után? Na és a nagyszülők? Van egyáltalán még pénze a családoknak a nyaralásra? Utánajártunk!

Minden eddiginél jobban vágynak most a családosok a pihenésre, hiszen március közepétől, az iskolák-óvodák bezárása óta dupla terheket is viselnek. Sok család úgy élte meg, hogy a (kényszer)szünet nem júniusban, hanem már március közepén a karanténnal el is indult. Persze a szünet nem jelentett nyaralást, hiszen még hatványozottabban folytatódott sok családban a munka, kiegészülve tanári, pedagógusi feladatotokkal, közben a háztartást is felturbózott üzemmódban kellett vinni, hiszen ha mindenki otthon van, több élelmiszer fogy és a rendetlenség is gyorsabban termelődik... Nem is csoda, hogy sokan vágynak környezetváltozásra a három hónapos bezártság. Kérdés, hogy megtehetik-e, hogy kivegyenek egy-két hetek, vagy, hogy beírassák a gyereket egy-egy táborba, esetleg befizessenek egy nyaralást egy szállodába.

Élethelyzettől és persze pénztárcától is függ, hogy melyik család hol tölti most a nyaralást. Most előfordul, hogy még az is, aki feltétlenül rendkívüli élményekre, távoli utazásra, újdonságra és kalandokra vágyik, óvatosabb, legalábbis az áhított úticélponttal, országgal kapcsolatos híreket és mérlegel.  Életkörülményeink is befolyásolják nyaralási szokásainkat. Pár hónapos csecsemővel nem  meglepő, ha a szülők nem akarnak túlságosan kizökkenni komfortzónájukból, hiszen az utazás inkább stresszt okoz, mint örömet.

Inkább most itthon

sailing-boat-1604128_1920.jpgAz OTP Mobil és a Groupama Biztosító legfrissebb országos kutatásából kiderült, hogy a válaszadók több mint kétharmada idén csak Magyarországon nyaral, 16 százalékuk tervez másik országba utazni, és ugyanilyen arányban vannak azok is, akik külföldi és belföldi úti céllal is rendelkeznek. Ami a magyarországi üdülőhelyeket illeti, a legnépszerűbb desztináció a megkérdezettek körében a Balaton: 50 százalékuk szeretné a magyar tengernél eltölteni szabadságát. A turizmus belföldi alakulásával kapcsolatban a vendéglátók, szállásadók azt tapasztalják, hogy az emberek főleg hosszú hétvégékre időzítik a nyaralást, a hétköznap többnyire félházzal megy. Ennek egyik oka az lehet, hogy a karantén alatt elfogytak a szabadságok, a másik ok a rapszodikus időjárás.

A Happy Family blog több eltérő korosztályból és anyagai háttérből is megkérdezett családokat idei nyaralásukról. Íme, a körkép, mely reméljük inspiráló, hasznos információkkal segíti a még nyaralás előtt lévőket.

Akik befizetik a nagyszülőket

grandfather-2043611_1920.jpgHa beköszöntenek az ovikban és az iskolákban a tanítási szünetek, a dolgozó szülők általában a nagyszülők gondjaira bízzák gyermekeiket. Sajnálatos módon a most felcseperedő generáció már nem tölt annyi időt a szabadban, mint amennyit annak idején, így a nagyszülők otthonában unottan nézik okostelefonjaikat vagy a számítógépet, ezáltal kevesebb időt szentelve rokonaikra. Rékáék (40) ezért úgy döntöttek, hogy befizetik a nagyszülőket  gyerekekkel egy hétre egy vendégházba, ahol kifejezetten unokákkal érkező nagyszülőknek vannak hatalmas kedvezmények.

"Rengeteget segítenek, így akartuk meghálálni nekik, hátha így szívesebben emlékezzenek majd vissza erre az időszakra. Egy hét után még kettesben is maradnak, mi elhozzuk a gyerekeket. Igaz, így a saját nyaralásra kevesebb pénz jut, de nem baj. Mi egy hosszú hétvégét foglaltunk le a férjemmel és a gyerekkel a Velencei-tónál. Többre sajnos nem futja szabadság tekintetében sem, amit a koronavírus alatt kimaxoltunk" - meséli Réka.

Akiknek csak egy napos kiruccanásokra telik

visegrad-163190_1920.jpgAnna (29) és Bence (35) most nem tudtak félretenni nyaralásra. Bence tartásdíjat fizet volt feleségének és albérletben laknak. Bence nemrég talált állást egy szállodában, de előtte 3 hónapig munkanélküli volt. Anna tanítónő. Anyagi helyzetük sem túl ideális ahhoz, hogy nyaralást tervezzenek, ecseteli Anna:

"Felelőtlenség lenne, nemcsak azért, mert Bencének új a munkahelye, hanem mert elhatároztuk, hogy lakásra gyűjtünk. Egy nyaralás pedig elvinné a pénzt. Bence kislányát is vinnénk magunkkal, ha mennénk és ha még mi konzerven is élnénk, egy gyerekkel nem tehetnénk meg, hogy nem veszünk neki semmit. Inkább ha itt van, akkor szervezünk néha egy-egy strandot vagy elmegyünk kirándulni egy napra. Nekünk most ennyi fér bele.Legutóbb a Visegrádi Várat néztük meg teljesen ingyen. Az egyik tanítványom anyjától tudom, hogy havonta egyszer családoknak ingyenes a belépés. Két hét múlva Szarvasra szeretnénk elmenni, mert még sosem voltunk."

Akik most sem félnek messzebbre menni

malta-292174_1920.jpgGabiék (47) azon szerencsések közé tartoznak, akiknek családjában senkinek nem veszélyeztette munkáját a járvány. Férjével mindketten egy multinál dolgoztak home office-ban. Lányuk 16 éves gimnazista, aki önállóan megoldotta a digitális oktatás okozta nehézségeket is:

"Szerencsére nem éltük fel a nyaralásra félretett tartalékot, sőt! Mivel nem kellett bejárni, több százezret spóroltunk meg a benzinen, nem beszélve arról, hogy a munkahelyi büfé is milyen drága lett volna! Így most el tudtunk menni egy hétre Máltára.  Akciós jegyekkel repültünk – egy retúrjegy fejenként 16 ezer forintból megvolt. A hotelbe a reptérről 25 euroért vitt el a taxis. A szállás egy tengerre néző szállodában reggelivel 6 éjszakára akciósan 300 000 Ft körül volt. Utazásra kevés pénz ment el, mert a helyi jellegzetességnek számító kisbusz nevetségesen olcsó volt és mindenhová elvitt. Vacsorára, fagyizásra annál többet költöttünk. Óriási tömeg nem volt, de jó pár brit és francia, olasz turistát azért láttunk. Összességében nem bántuk meg egyáltalán, sőt, mindezt az élményt - tenger, sziklák, távoli kultúra - bármelyik drága hazai wellness szálloda nem tudta volna pótolni, bármennyire is szeretjük Magyarországot."

Nyugdíjasok bezárva és külföldön

couple-4364577_1920.jpgGéza 72 éves budapesti taxi sofőr. A taxizással jött a kényszerpihenő a vírus miatt, de most már újra aktívan ül a kormány mögött. Minden nyáron már hosszú évek óta valamilyen mediterrán országba utazik két hétre. Idén nyáron is tervezték a nyaralást feleségével Görögországba. Az utazási iroda azonban Korfut ajánlotta, mert oda megy közvetlen járat. Az idős taxis elmondta, hogy szúrópróbaszerűen a szállodában végezhetnek ellenőrzést és a reptéren is ellenőrzik majd őket a vírus miatt. Ennek ellenére vállalja az utazást, mert mint mondja egész évben hajt, ezt és a mediterrán életérzéssel egybekötött megérdemelt pihenés óriási feltöltődést jelent számára hosszú évek óta. A két hetes kiruccanás kettejüknek repülőjeggyel akciósan 500 ezer forint.

Kortársa Éva néni korántsem ilyen szerencsés. Gerincműtétek után egy idős-otthonban vett meg egy külön szobát. Eddig jól érezte magát, talált társaságot is, gyerekei és unokai is látogathatták, de a koronavírus okozta bezártság különösen megviseli. Nyáron tervezte, hogy pár napot gyerekeinél és húgánál tölt, de a kisvárosban, ahol lakik felütötte a fejét a járvány egy tanári karban, így újra vesztegzár alá került az otthon.

Kisgyerekekkel családi összefogással

Csilla (29) és férje Budapest külvárosában élnek egy másfél éves és egy 3 éves kisfiúval. A koronavírus alatt a másfél szobás panellakásuk egyik szobáját alakították át home office-ra a párjának, míg Csilla a másik szobában próbálta lekötni a két kisgyerekeket:

egerszalok-2668392_1920.jpg"Borzasztóan nehéz volt a bezártság,főleg az, hogy még a játszótérre sem mehettünk le. Ahogy feloldották a korlátozásokat, rögtön mentünk kirándulni, lehetőleg olyan helyekre, ahol nincs tömeg. Anyukámék nemrég három napra vállalták a gyerekeket, így párommal kettesben elmentünk Egerszalókra. Nagyon jól éreztük magunkat egy egyszerű, de nagyszerű vendégházban szálltunk meg, sokat pihentünk, megnéztük a sódombot, boroztunk, fürdőzünk. A hosszú hétvége körülbelül 50 ezer volt szállással, belépőkkel étkezéssel és utazással. Augusztus elején megyünk egy nagy egy hetes családi nyaralásra Balatonra, ahová anyukámék, anyósomék és a nővéremék is jönnek. Lehet így nagy lesz a nyüzsi, de nem bánom, mert a nagyszülők kicsit vigyáznak is a gyerekekre, így nem kell folyamatosan utánuk futkosni, mi is tudunk így kikapcsolódni".

Akiknek nagyon kellett már az énidő

Márta (45) és Gáspár (42) két kamaszt nevelnek a 13 éves Esztert, a 12 éves Bálintot és egy kisiskolást (7 éves). Úgy tapasztalták, hogy a nekik sem tett jót a bezártság, ezért befizették őket táborokba.

sailing-2655756_1920.jpg"Nagyon aranyos volt mindegyik gyerek, csodájára jártunk hogy igyekezett mind az itthoni tanulással, de azt láttuk nagyon megviselte őket. Az egyik már ki sem akart menni, régebbi barátjait sem kereste. Kicsit féltünk attól, hogy ha egész nyáron itthon marad megkopnak a társas készségei, így egy programozó tábort ajánlottunk neki, mert amúgy is elég kocka. Annyira tetszett neki, hogy kikönyörgött még egy turnust. A legnagyobb gyerek cserkész, szerencsére nekik rengeteg programjuk akad, táborok és egyéb kirándulások. A kicsi most volt idén először napközis táborban a helyi könyvtár rendezésében. Be kell, hogy valljam, hogy amikor hosszú hónapok után először voltunk itthon egyedül, körbetáncoltam a lakást. Imádom a gyerekeimet ne érts félre, de nagyon kellett már egy kis énidő." Márta azt is elmondja, hogy a közös nyaralást eredetileg Horvátországba tervezték, de most elbizonytalanodtak és lehet, hogy Balatonra vagy Hévízre mennek egy hétre, amire három száz ezer forintot szánnak. Megtudjuk, hogy a táborok fejenként 25-35 ezer forintba kerültek. Majd így folytatja: "De még az is lehet, hogy újabb táborokra költjük az erre szánt pénzt. Pár napot kivettünk, amikor mindhárom gyerek táborban volt és a férjemmel rávettük magunkat, hogy egy kicsit együtt csatangoljunk. Bementünk a városközpontba, rendeltünk egy menüt, voltunk együtt könyvtárban, elmentünk egy napra Szentendrére. Annyira jó volt, hogy elhatároztuk, hogy újra megismételjük. Ha jön a második hullám, akkor mindenképp, hiszen nekünk is jó karban kell lenni testileg-lelkileg és anyagilag is, hogy bírjuk a strapát."

Szavazz Te is:

Ha tetszett ez a bejegyzés, meg is oszthatod, és látogass vissza újra!

Nézz be a weboldalra, ahol számos más hasznos írást találsz vagy a Facebook-oldalunkra  is, ahol nyereményjátékok is várnak!

Szemet gyönyörködtető képeinket pedig az Instán és a Pinteresten tesszük közre.

Minden jog fenntarva!

A trágár, gyűlölködő, politikai tartalmú és ide nem illő tartalmú kommenteket kimoderáljuk.

Képek forrása: pixabay.com

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.